Rola menedżera w kształtowaniu etycznych zachowań pracowników w organizacji

The manager's role in shaping the ethical conduct of workers in the organization

Authors

  • prof. nzw. dr Krystyna Kubik Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Keywords:

manager, organization, change, ethical behavior, knowledge, moral norms, values

Abstract

Artykuł stanowi próbę zaprezentowania roli menedżera w tworzeniu etycznego zespołu pracowników. W pracy menedżera z ludźmi ważnym aspektem jest postrzeganie pracowników jako podmiotu organizacji. Okazywanie im życzliwości i szacunku wpływa na budowanie zespołu postępującego zgodnie z normami prawnymi i etyką biznesu. Menedżer rozwiązuje w organizacji wszelkie problemy, dlatego też powinien być profesjonalistą w zawodzie oraz wzorem kultury osobistej i zachowań pozbawionych nepotyzmu. Przestrzeganie norm i zachowań etycznych powinno emanować od kierownictwa organizacji, a przede wszystkim od jej menedżera. Pracownik powinien mieć możliwość „rozwinięcia skrzydeł”, a zatem powinien być zmotywowany i zdeterminowany do twórczego działania i współodpowiedzialności za firmę oraz jej dobrą pozycję na konkurencyjnym rynku.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2021-03-25

How to Cite

Kubik, K. . (2021). Rola menedżera w kształtowaniu etycznych zachowań pracowników w organizacji: The manager’s role in shaping the ethical conduct of workers in the organization. Zeszyty Naukowe UwS Seria Administracja I Zarządzanie, 25(98), 33–49. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2169