Komunikowanie się w edukacji w twórczości Jana Amosa Komeńskiego

Autor

  • Barbara Grzegorczyk

Słowa kluczowe:

Komeński, komunikowanie się, edukacja, książki, teatr szkolny, mowa, język

Abstrakt

Rozważania o komunikowaniu w procesie edukacyjnym Jan Amos Komeński zawarł w wielu swoich pracach. Uważał, że system klasowo-lekcyjny umożliwiał uczniom zdobycie umiejęt-ności komunikowania się. Podkreślał, że praca w zespole, w dużej grupie dzieci daje wiele korzyści edukacyjnych i społecznych. Wymienił i opracował wiele sposobów i możliwości komunikowania się w edukacji. Do najważniejszych zaliczył: wzajemne uczenie się uczniów na lekcjach, wygląd estetyczny i wyposażenie klasy, relacje nauczyciela z uczniami, atmosferę współzawodnictwa uczniów w nauce i pracy, teatr szkolny i inscenizacje, zabawy, książki i podręczniki szkolne oraz komunikowanie się za pomocą mowy i języka.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2019-05-06

Jak cytować

Grzegorczyk, B. (2019). Komunikowanie się w edukacji w twórczości Jana Amosa Komeńskiego. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 4, 115–125. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/szk/article/view/195