Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego
Słowa kluczowe:
pedagogika, historia myśli pedagogicznej, KomeńskiAbstrakt
Początki recepcji pedagogiki Komeńskiego sięgają drugiej połowy XVII wieku. Właściwa, naukowa recepcja rozpoczęła się w XIX wieku i w tym czasie zainteresowanie dominującą dotąd problematyką, czyli podręcznikami Komeńskiego, zmalało, a wzrosło w odniesieniu do jego myśli pedagogicznej. W Polsce powojennej najsilniej badania nad jego doktryną rozwijane były w Polskiej Akademii Nauk, a wraz ze zmianą systemu do głosu doszły także inne ośrodki badawcze – szczególnie środowisko siedleckie oraz leszczyńskie. Polska recepcja pedagogiki Komeńskiego jest bardzo rozbudowana, wielowątkowa, oparta na analizie źródeł oraz publikacji biodoksograficznych.a
Pobrania
Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.
Pobrania
Opublikowane
2019-05-06
Jak cytować
Sztobryn, S. (2019). Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 4, 57–72. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/szk/article/view/191
Numer
Dział
Artykuły