Folklor jako narzędzie włączania dzieci z mniejszości etnicznych. Teoria edukacji

Autor

  • Daniela Racheva

Abstrakt

Włączenie dzieci ze społeczności romskich jest wyzwaniem, przed którym stoi wiele krajów. W tym artykule opisano udane bułgarskie modele społecznego i pedagogicznego włączenia dzieci z etnicznej grupy Romów poprzez folklor, opracowane przez nieformalne organizacje i szkoły w kraju we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki Republiki Bułgarii.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Nakov, Yu, Y. Nunev, O Krumovo Methodological Guide for Teachers Teaching
the SOP, "Folklore of Ethnicity in Bulgaria - Roma Folklore, ASTARTA, V.
Tarnovo 2004".
Rangelova, Em. School and Out-of-School Student Communities as a Educational
Factor, В. Dimitrov, L. and Team Theory of Education, ed.,
"AVANGARD PRIMA", 2016.
Tilkidjiev, N., V. Milenkova, K. Petkova and N. Mileva. The dropping Roma.
Sofia: Open Society Institute, Sofia 2009.
National Action Plan on the "Decade of Roma Inclusion 2005-2015" initiative,
http://www.strategy.bg/StrategicDocuments/.
Ministry of Education and Science, Ordinance on the Inclusive Education of
the Ministry of Education and Science, in force from 27.11.2017,
https://www.mon.bg/.
Center for Interethnic Dialogue and Tolerance "Amalipe", Folklore of Ethnicity
in Bulgaria, http://www.amalipe.com/
Center for Interethnic Dialogue and Tolerance "Amalipe", Roma Education in
Bulgaria - resource site, http://www.romaeducation.com/.

Opublikowane

2019-11-27

Jak cytować

Racheva, D. (2019). Folklor jako narzędzie włączania dzieci z mniejszości etnicznych. Teoria edukacji. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 18(18(11)2018), 215–220. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1205