Edukacja plastyczna jako element inkluzji społecznej

Autor

  • Mikołaj Bieluga

Słowa kluczowe:

sztuki plastyczne, edukacja artystyczna, inkluzja

Abstrakt

W artykule zaprezentowano własne doświadczenia z dziedziny edukacji artystycznej. Praca stanowi próbę diagnozy obecnego stanu szkolnictwa powszechnego w zakresie sztuk plastycznych. Autor podaje przykłady wykorzystania plastyki między innymi w inkluzji osób niepełnosprawnych.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Lowenfeld V., Brittan W.L., 1977, Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,
Warszawa: PWN.
Popek S. (red.), 1984, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych,
Warszawa: WSiP.
Popek S., 1985, Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży,
Warszawa: WSiP.
Popek S. (red.), 1989, Wybrane zagadnienia kształcenia i wychowania dzieci
i młodzieży, Lublin: Wyd. UMCS.
Szuman S., 1990, Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka,
Warszawa: WSiP.
Szuman S., 1990, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa: WSiP.
Szuścik U., 2006, Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej
dziecka, Katowice: Wyd. UŚ.

Pobrania

Opublikowane

2019-11-26

Jak cytować

Bieluga, M. (2019). Edukacja plastyczna jako element inkluzji społecznej. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 16(16(9), 133–143. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1160